Gradani s potresom pogodenih podrucja
Obnova zgrada oštećenih potresom na području Sisačko-moslavačke, Karlovačke i Zagrebačke županije:
Kako do obnove i dodjele novčanih sredstava?
Što je samoobnova i kako je pokrenuti?
Energetska obnova uz obnovu od potresa
Što donosi novi Zakon o obnovi?
Program zbrinjavanja korisnika mobilnih stambenih jedinica
Odgovore možete pronaći na stranicama Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine:
Kako do obnove i dodjele novčanih sredstava?
Sukladno Zakonu o obnovi zgrada oštećenih potresom i Programu mjera obnove zgrada oštećenih potresom, uklanjanje oštećenih zgrada, odnosno njihova obnova te gradnja zamjenskih obiteljskih kuća i stambeno zbrinjavanje osoba pogođenih potresom provodi se na temelju odluka i rješenja Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine. Odgovarajući obrazac za podnošenje zahtjeva može se preuzeti niže:
- Obrazac 1 - Zahtjev za popravak konstrukcije zgrade, odnosno cjelovitu obnovu pojedinačno zaštićenog kulturnog dobra (organizirana obnova)
- Obrazac 2 - Zahtjev za uklanjanje zgrade te gradnju zamjenske obiteljske kuće
- Obrazac 3 - Zahtjev za novčanu pomoć
- Obrazac S - Zahtjev za stambeno zbrinjavanje
Zahtjevi se predaju Ministarstvu prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine u Zagrebu, Ulica Republike Austrije 20:
osobno u pisarnici
- preporučeno poštom s naznakom: „Zahtjev – obnova nakon potresa“
- u Informativnom centru obnova, Ulica kneza Mislava 2 u Zagrebu
- u izmještenim uredima Ministarstva:
- Sisak: od 1.4.2022. na adresi Ulica Ivana Meštrovića 28;
- Petrinja: Trg Stjepana Radića 8;
- Glina: Trg bana Josipa Jelačića 2;
- pomoću aplikacije e-Obnova (https://eobnova.gov.hr) u sustavu e-Građani.
Rok za podnošenje svih zahtjeva je 31. prosinca 2023.
Ministarstvo je do 24. listopada 2022. godine sveukupno (za zagrebački i petrinjski potres) zaprimilo 20.002 zahtjeva te donijelo 6.718 akata.
Što je samoobnova i kako je pokrenuti?
Model samoobnove obiteljskih kuća i zgrada omogućuje vam bržu realizaciju obnove jer samostalno odlučujete o ključnim koracima provedbenog procesa. Odabirom modela samoobnove sami koordinirate obnovu, birate i odlučujete o izvođaču radova na vašoj nekretnini te početku i završetku radova.
Novim Programom mjera obnove koji je donesen krajem srpnja 2022., dodatno je unaprijeđen model samoobnove i uspostavljene su dodatne pogodnosti za građane koji odaberu ovaj model. Za obnovu obiteljskih kuća omogućen je avans za izradu projekta, 25% avansa za izvođenje radova, kao i naknada za troškove koordinacije (voditelja samoobnove) u iznosu od 20.000 do 80.000 kuna, ovisno o vrsti i veličini nekretnine. Trošak koordinacije je naknada vlasnicima za njihov angažman i uloženo vrijeme. Trošak konstrukcijske obnove objekta država pokriva u stopostotnom iznosu, a novim su programom, s obzirom na globalni poremećaj cijena građevinskog materijala i cijene izjednačene s tržišnim cijenama.
Uzimajući u obzir vaše vrijeme utrošeno na organizaciju procesa obnove, odnosno koordinaciju samoobnove država vam osigurava novčanu naknadu, ovisno o kvadraturi vaše nekretnine.
Trošak koordinacije samoobnove | ||
Obiteljska kuća - konstrukcijska obnova | 20.000,00 kuna | |
Obiteljska kuća - gradnja zamjenske obiteljske kuće | 25.000,00 kuna | |
Višestambena zgrada Stambeno-poslovna zgrada Poslovna zgrada |
GBP | Kuna |
do 700 m² | 40.000,00 | |
700 m² - 1.500 m² | 60.000,00 | |
preko 1.500 m² GBP | 80.000,00 |
Što treba poduzeti i kako pokrenuti samoobnovu pročitajte odabirom niže ponuđenih linkova:
Energetska obnova uz obnovu od potresa
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost objavio je Javni poziv za energetsku obnovu obiteljskih kuća oštećenih u potresu vrijedan 100 milijuna kuna. Podnošenje prijava Fondu započelo je 9. studenog 2022. godine.
Javni poziv Fonda namijenjen je prijaviteljima koji su vlasnici ili suvlasnici obiteljskih kuća oštećenih u potresu (zelene s ograničenjem (U2), žute (PN1 i PN2) i crvene naljepnice (N2)) i u njima imaju prebivalište a nalaze se na području grada Zagreba, odnosno Krapinsko-zagorske, Zagrebačke, Sisačko-moslavačke i Karlovačke županije.- koji su već proveli konstrukcijsku obnovu ili popravak nekonstrukcijskih elemenata prema Zakonu o obnovi, a sada planiraju provesti i energetsku obnovu
- koji će konstrukcijsku obnovu ili popravak nekonstrukcijskih elemenata provesti istodobno s energetskom obnovom
Obiteljska kuća prihvatljiva za prijavu je ona:
- koja ima pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi odgovarajući akt kojim dokazuje zakonitost,
- s potrošnjom energetskog razreda D ili lošijeg
- u kojoj je više od 50% bruto podne površine namijenjeno za stanovanje
- koja zadovoljava jedan od dva navedena uvjeta:
- ima najviše tri stambene jedinice
- ima građevinsku bruto površinu manju ili jednaku 600 m2
Što se financira?
S do 80% će se sufinancirati projekti cjelovite energetske obnove, koji uključuju povećanje toplinske zaštite nekog od elemenata vanjske ovojnice (vanjskih zidova, krova i/ili poda), zamjenu stolarije, ali i ugradnju nekog od sustava za korištenje obnovljivih izvora energije, ili samo projekti povećanja toplinske zaštite. Pojedinoj kući će maksimalno na raspolaganju biti do 370 tisuća kuna - 368 tisuća za mjere energetske obnove te 2 tisuće kuna za uslugu stručne pomoći za prijavu na poziv.
Od petka 1. travnja 2022. godine Informativni centar Obnova u Sisku premješten je na novu lokaciju : Ulica Ivana Meštrovića 28, a ured u zgradi FINA-e na adresi Ulica Ivana Kukuljevića Sakcinskog 1 prestaje s radom.
Zahtjevi se predaju Ministarstvu prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine u Zagrebu, Ulica Republike Austrije 20:
osobno u pisarnici
- preporučeno poštom s naznakom: „Zahtjev – obnova nakon potresa“
- u Informativnom centru obnova, Ulica kneza Mislava 2 u Zagrebu
- u izmještenim uredima Ministarstva:
- Sisak: Ulica Ivana Meštrovića 28
- Petrinja: Trg Stjepana Radića 8
- Glina: Trg bana Josipa Jelačića 2
- pomoću aplikacije e-Obnova (https://eobnova.gov.hr) u sustavu e-Građani.
Imate li pitanja ili pak nedoumica vezanih uz postupak obnove zgrade? Trebate li stručnu pomoć ili pravni savjet? Informaciju možete dobiti u međuresornom uredu u Petrinji kao i u izmještenim uredima Ministarstva u Sisku i Glini.
Međuresorni Ured za obnovu u Petrinji nalazi se na lokaciji: Trg Stjepana Radića 8. (broj tel: 044/555-292 i 044/555-298). U uredu je moguće dobiti sve informacije vezane za obnovu, podnositi zahtjeve za obnovu i obaviti sve druge poslove koji se tiču obnove.
Službenici Ministarstva na raspolaganju su građanima i u izmještenim uredima u Sisku (Ulica Ivana Kukuljevića Sakcinskog 1, a od 1.4.2022. na adresi Ulica Ivana Meštrovića 28) kao i u Glini (Trg bana Josipa Jelačića 2).
Informacije se mogu dobiti i na telefon 0800 0017 te putem e-pošte: potres@mpgi.hr
Pravnu pomoć možete zatražiti od Pravne klinike Pravnog fakulteta u Zagrebu, svakim radnim danom u vremenu od 10 do 12 sati, odnosno srijedom i četvrtkom i od 17 do 19 sati na broj 097 6529 903. Više informacija dostupno je ovdje.
Vodič za obnovu građevina na području Sisačko- moslavačke, Karlovačke i dijelu Zagrebačke županije (općine Kravarsko i Pokupsko)
ZAHTJEVE MOŽETE PREDATI PUTEM IZMJEŠTENIH UREDA MINISTARSTVA GRADITELJSTVA ILI PUTEM SUSTAVA eOBNOVA. Zahtjevi se mogu poslati i izravno u Ministarstvo. Više informacija o obnovi možete pronaći na stranicama Ministarstva
Službenici će pomagati mještanima popunjavati zahtjeve za obnovu i rješavati druga pitanja administrativne naravi. Građani će samo uz predočenje osobne iskaznice i ispunjavanje jednostavnog obrasca moći pokrenuti postupak obnove sustavom koji je izravno povezan s katastrom, gruntovnicom i drugim službenim bazama podataka. Zahtjeve za obnovom objekata na potresom pogođenom području nužno je popuniti najosnovnijim podacima podnositelja.
Izmješteni uredi Ministarstva graditeljstva:
- Sisak, Ivana Kukuljevića Sakcinskog 1, zgrada FINA-e
- Petrinja, Trg Matice Hrvatske 18
- Glina, Trg bana Josipa Jelačića 2
Novi Ured za obnovu u Petrinji, Trg Stjepana Radića 8
- U ovom međuresornom uredu je moguće dobiti sve informacije vezane za obnovu, podnositi zahtjeve za obnovu i obaviti sve druge poslove koji se tiču obnove. Brojevi telefona u Uredu su 044/555-292 i 044/555-298
Obrasci zahtjeva za obnovu potresom oštećenih zgrada na području na kojem je proglašena katastrofa (Sisačko-moslavačka, Karlovačka i u Zagrebačkoj županiji općine Kravarsko i Pokupsko)
Brošura: Program mjera obnove zgrada oštećenim potresom
Zahtjeve možete podnijeti i elektroničkim putem sustavom eObnova
Na web-platformi dostupan je elektronički obrazac koji valja popuniti relevantnim podacima. Sustavu eObnova pristupa se putem sustava e-Građani; za ulaz u sustav preko NIAS-a dovoljna je vjerodajnica razine 3. Građani biraju koji obrazac će popuniti, ovisno o tomu traže li konstrukcijsku obnovu, potpuno uklanjanje građevine ili pak novčanu pomoć.
POVEZNICA: https://eobnova.gov.hr
Građani koji su samostalno prionuli hitno sanirati štete na nekonstrukcijskim elementima (dimnjaci, krovište, zabatni zidovi, stubišta i dizala) imaju pravo na povrat novca.
Zahtjev ispunjen na OBRASCU 5 Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine predaje vlasnik, suvlasnik, predstavnik suvlasnika, odnosno upravitelj višestambene ili poslovne zgrade.
Zahtjev se predaje Ministarstvu prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine u Zagrebu, Ul. Republike Austrije 20 osobno u pisarnici, poštom, u izmještenim uredima Ministarstva ili pomoću aplikacije e-Obnova u sustavu e-Građani. Rok za predaju zahtjeva je 31. prosinca 2021. godine.
Informativni centar „Obnova” otvoren je u Zagrebu, na adresi Kneza Mislava 2.
Zajednički je to informativni centar Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine, Fonda za obnovu i Središnjeg državnog ureda za obnovu i stambeno zbrinjavanje.
U Informativnom će centru građani moći predavati zahtjeve za poslijepotresnu obnovu, prikupljati dokumentaciju te dobiti stručne savjete o postupku obnove građevina stradalih u potresima koji su prošle godine pogodili Sisačko-moslavačku županiju, Grad Zagreb, Zagrebačku i Karlovačku županiju.
Kome se obratiti za prijavu štete i zahtjev za dolazak statičara?
Rok za prijavu štete od potresa (brzi pregled) istječe u ponedjeljak, 15. veljače 2021..godine.Osobe koje nemaju pristup internetu, a objekti su im pretrpjeli štetu, mogu se obratiti na slijedeće brojeve telefona: 099 582 67 29 i 099 582 67 30 te na brojeve:
- za područje grada Siska (044) 510-164, 510-834, 510-139
- za područje grada Petrinje (044) 515-250, 515-234
- za područje grada Gline (044) 551-600
Vlasnici oštećenih obiteljskih kuća i stanova čija je imovina pretrpjela štetu uslijed potresa, mogu prijaviti nastalu štetu i popunjavanjem upitnika za prijavu štete.
Popunjavanjem upitnika podaci će biti uneseni u središnju bazu podataka za područje Sisačko-moslavačke županije.
Štetu možete prijaviti na sljedećoj poveznici: prijava zahtjeva za obavljanje procjene uporabljivosti građevine
Osim navedenog, građani mogu prijaviti oštećenja te zatražiti procjenu uporabljivosti svojih građevina i pozivom na besplatan pozivni centar: 0800 2021
Korisnici državnih stanova i kuća
Kome se obratiti za donaciju hrane/odjeće/potrepština?
Hrvatski Crveni križ 0800 1188
Sisačko-moslavačka županija 099 475 24 89 - infocentar@smz.hr
PODJELA HUMANITARNE POMOĆI:
Hrvatski Crveni križ - Gradska društva
- PAKETI HRANE i HIGIJENSKE POTREPŠTINE – svakog ponedjeljka i četvrtka od 10 do 15 sati
- VODA – u mjestima koja nemaju zdravstvenu ispravnu vodu svaki dan od 10 do 15 sati, u ostalim mjestima voda je dio paketa s hranom
Lokacije za dodjelu humanitarne pomoći
GLINA - Franje Žužeka 25PETRINJA - Teniski klub Pigik, Voćarska 20
SISAK - Socijalna samoposluga GDCK Sisak, Tržnica Caprag
DVD Mladost Novo Selo
Lokacije za dodjelu toplog obroka
GLINA - ŠRC Banovac
PETRINJA - Vatrogasna ulica 57 (šator na dječjem igralištu)
HRVATSKA KOSTAJNICA - Josipa Martića 2
MAJUR – Kolodvorska 5 (zgrada Općine)
SUNJA – Trg kralja Tomislava 3
LEKENIK – Zagrebačka 60 (DVD Lekenik)
Građani se za donaciju stočne hrane mogu obratiti na:
Ime i prezime | E-mail adresa | Mobitel |
---|---|---|
Siniša Hrgović | sinisa.hrgovic@mps.hr | 0914882805 |
Ivan Ključec | ivan.kljucec@mps.hr | 0914882802 |
Luka Jović | luka.jovic@mps.hr | 0994972598 |
Dario Đurđevic | dario.durdevic@mps.hr | 0914882812 |
Dragica Tresk Penezić | dragica.tresk.penezic@mps.hr | 0914882738 |
Mladen Molnar | mladen.molnar@mps.hr | 09982538689 |
Renato Šunjić | renato.sunjic@hapih.hr | 0995028774 |
Kome se mogu obratiti za zamjenski smještaj, kućicu ili kontejner?
- Pozivni centar za službe na potresom pogođenim područjima: 0800 00 44 (besplatni broj)
- Stožer civilne zaštite Petrinja : 075 221 306 (od 0 do 24 sata) – czosrh@civilna-zastita.hr
- Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje: sduosz@sduosz.hr
- Područni ured SDUOSZ-a "Petrinja": 099 3513 946 – gordana.valenta@sduosz.hr
- Za područje Siska: 099 530 43 21 od 8 do 19 sati – kontejneri@sisak.hr
Novčana pomoć
-
Hrvatski Crveni križ (novčana naknada): tel. 0800 1188
- Jednokratna naknada je materijalno pravo na novčanu pomoć koju je moguće ostvariti i uslijed pretrpljene elementarne nepogode poput potresa. - Podnesite zahtjev za jednokratnu naknadu
- Izvanredna jednokratna novčana pomoć hrvatskim braniteljima, članovima obitelji smrtno stradalih, nestalih i umrlih hrvatskih branitelja čiji su stambeni objekti oštećeni u potresu. - Podnesite zahtjev za jednokratnu novčanu pomoć